BLOK MUZYCZNY 19. Festiwalu Kultury Żydowskiej SIMCHA

KONCERTY MUZYKI ŻYDOWSKIEJ

3.06.2017 | sobota | KLEZMERSKA HAWDALA, godz. 22:10

KONCERT: MANOWCE – NEOKLEZ /Lublin, Polska/

Synagoga, bilety: 40 zł, 30 zł.

Kup bilet

NeoKlez – łobuzerski styl i wibrująca energia

Energetyzująca i bezkompromisowa grupa – takimi słowami najczęściej zaczynają się zapowiedzi ich koncertów. Zespół prezentuje własne spojrzenie na muzykę klezmerską poprzez łobuzerski styl i wibrującą energię, która stała się ich wizytówką.

Po sukcesie debiutanckiego albumu „Pięć stron świata” młodzi muzycy z Lublina: Stanisław Leszczyński (skrzypce), Damian Szymczak (klarnet), Piotr Tomala(akordeon), Kacper Bardzki (gitara basowa), Kamil Wróblewski (perkusja) rozpoczęli muzyczną podróż po zakątkach Polski i Europy. Ich własne kompozycje charakteryzuje nieregularne metrum, przesunięcia rytmiczne oraz łączenie tradycyjnego brzmienia z elementami współczesnej muzyki popularnej, takimi jak: drum’n’bass, jazz, funk, rock. Każdy koncert NeoKlez, to potężna dawka mocy klezmersko-bałkańskich dźwięków.

Sami o sobie mówią: „Chcemy aby nasza muzyka trafiała do bardzo szerokiego grona publiczności i aby nie ograniczało się ono tylko do miłośników muzyki klezmerskiej.”

Zespół ma już na koncie ponad 200 koncertów zagranych na terenie całej Polski oraz liczne wystąpienia za granicą. Wielokrotnie pojawiał się w radiu i telewizji. Ponadto na specjalne zamówienie pięciu ogólnopolskich rozgłośni radiowych NeoKlez stworzył muzykę do serialu audio „Filip” Leopolda Tyrmanda w reżyserii Krzysztofa Czeczota. W Superprodukcji udział wzięli znakomici aktorzy polskiej sceny: Paweł Królikowski, Antoni Pawlicki, Włodzimierz Press, Jacek Braciak, Cezary żak, Izabela Kuna, Olga Bołądź, Antoni Królikowski, Anna Próchniak, Józef Pawłowski i wielu innych.

W grudniu 2015 ukazała się nowa płyta zespołu NeoKlez pod tytułem „Manowce”, na której gościnnie występują między innymi: Czesław Mozil jako Sztefan Wons, Paprodziad z zespołu Łąki Łan, grupa Chonabibe, Ifi Ude oraz JanNiezbendny. Produkcja ta, jest bardzo entuzjastycznie przyjmowana przez szerokie grono odbiorców i cieszy się uznaniem wśród wielu krytyków muzycznych.

Skład:

STANISŁAW LESZCZYŃSKI – skrzypce

DAMIAN SZYMCZAK – klarnet

PIOTR TOMALA – akordeon, gitara

KACPER BARDZKI – gitara basowa, kontrabas

KAMIL WRÓBLEWSKI – perkusja

4.06.2017 | niedziela| godz. 20:00

KONCERT: THE BEST OF KLEZMER SONGS – MAGDA BRUDZIŃSKA z zespołem /Kraków, Polska/

Synagoga, bilety: 40 zł, 30 zł

Kup bilet

Magda Brudzińska – klezmerskie pieśni w nowej odsłonie

Magda Brudzińska jest stałym gościem w Synagodze Pod Białym Bocianem, a jej koncerty zawsze cieszą się ogromną popularnością.

W niedzielny festiwalowy wieczór ta charyzmatyczna krakowska artystka wykona we Wrocławiu najpiękniejsze i najbardziej znane pieśni i utwory klezmerskie takie jak: „Baj Mir”, „Szejnwi di Lewone”, „Tumbalalajke, „Dona Dona”. Usłyszymy je o raz wiele innych w nowych pięknych  aranżacjach, łączących klezmerskie brzmienie z elementami jazzu, muzyki klasycznej i popu. Koncert zabrzmi tym razem w powiększonym składzie instrumentalnym. Występ promuje również najnowszą płytę zespołu Magda Brudzińska Klezmer Trio „The Best of Klezmer Songs”.

Koncert poprowadzi Artur Hofman – pochodzący z Wałbrzycha aktor, reżyser i dziennikarz oraz aktywny działacz społeczności żydowskiej w Polsce, od 2006 przewodniczący Towarzystwa Społeczno-Kulturalnego Żydów w Polsce, a od 2009 redaktor naczelny „Słowa Żydowskiego”.

Skład:

MAGDALENA BRUDZIŃSKA – śpiew, altówka

MARCIN WIERCIOCH – akordeon

PIOTR POŁUDNIAK – kontrabas

DOMINIK STANKIEWICZ – perkusja

prowadzi ARTUR HOFMAN

5.06.2017 |poniedziałek | godz. 20:00

KONCERT ŚPIEWÓW SYNAGOGALNYCH – CHÓR SYNAGOGI POD BIAŁYM BOCIANEM WE WROCŁAWIU POD DYREKCJĄ STANISŁAWA RYBARCZYKA

Synagoga, bilety: 40 zł, 30 zł

Kup bilet

Chór Synagogi Pod Białym Bocianem jest jedynym chórem synagogalnym w Polsce, który już od ponad 20 lat przywraca do życia muzykę zamordowanych synagog, wykonując ją na najwyższym poziomie artystycznym. W jego repertuarze znajdują się utwory najwybitniejszych kompozytorów żydowskich.

Chór powstał w kwietniu 1996 roku z inicjatywy znanego wrocławskiego dyrygenta Stanisława Rybarczyka oraz studentów i absolwentów Akademii Muzycznej we Wrocławiu przy wsparciu Gminy Żydowskiej we Wrocławiu. Zespół regularnie towarzyszy nabożeństwom podczas świąt żydowskich i innych uroczystości w Gminie. Odegrał ogromną rolę w popularyzacji pieśni wybitnego wrocławskiego kantora, wykładowcy wrocławskiego Seminarium Rabinackiego w latach 1844-1889 Moritza Deutscha. Współpracuje z Europejskim Centrum Muzyki Żydowskiej w Hanowerze kierowanym przez Andora Izsáka. Krytyka muzyczna wyraża się o Chórze niezwykle entuzjastycznie, podkreślając wspaniałe umiejętności zespołu, a także niepowtarzalną atmosferę koncertów.

Zespół występuje regularnie w Polsce i za granicą. Bierze udział w licznych wydarzeniach muzycznych, m.in.: Festiwalu Kultury Żydowskiej w Krakowie, Festiwalu Wratislavia Cantans, Festiwalu Warszawa Singera, wrocławskim Festiwalu Kultury Żydowskiej SIMCHA, Przeglądzie Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu, Festiwalu Gaude Mater w Częstochowie, Muzycznym Festiwalu w Łańcucie, Międzynarodowych Targach Książki we Frankfurcie nad Menem. Chór uczestniczył w obchodach rocznicy Nocy Kryształowej w Hanowerze, Brunszwiku, Berlinie, Hamburgu i Görlitz. Wykonywał koncerty z najsłynniejszymi kantorami świata: Josephem Malovanym z Nowego Jorku, Alberto Mizrahim z Chicago, Moshe Schulhofem z Miami, Roslyn Barak z San Francisco, Shmuelem Barzilaiem z Wiednia, Moshe Sternem z Jerozolimy /kantorem Wielkiej Synagogi/, Laszlo Fekete z Budapesztu, Avitall Gerstetter z Berlina, Davidem Ullmannem z Jerozolimy, Israelem Randem z Tel- Awiwu.

Współpracował z Justyną Steczkowską,  Mateuszem Pospieszalskim, Bente Kahan, a także z Orkiestrami Symfonicznymi Filharmonii Wrocławskiej, Częstochowskiej, Dolnośląskiej, Podkarpackiej, Orkiestrą Leopoldinum, Polsko-Niemiecką Młodą Filharmonią.

Pierwsza płyta Chóru zatytułowana „Shalom” ukazała się w 1998 roku nakładem firmy Koch International „Shalom”. W swoim dorobku Chór posiada także wydaną w Niemczech płytę „Das verstummteLied – die Musik der zerstörten Synagogen” – „Pieśń, która zamilkła – Muzyka zniszczonych Synagog” oraz płytę wydaną w 2006 roku z okazji 10-lecia. 15-lecia zespołu zaowocowało zarejestrowaniem w 2011 roku jubileuszowych koncertów z udziałem berlińskiej kantorki Avitall Gerstetter, we Wrocławiu oraz w Hanowerze.

Kolejnym ważnym i owocnym pod względem twórczym jubileuszem było 20-lecie działalności artystycznej Chóru Synagogi Pod Białym Bocianem obchodzone w 2016 roku. Jubileusz został zainaugurowany podczas XVIII Festiwalu Kultury Żydowskiej SIMCHA we Wrocławiu, koncertem z udziałem kantora młodego pokolenia – Yosepha Schwartza z Izraela. Spośród kolejnych koncertów z okazji 20-lecia warto wymienić występ w nowopowstałym Muzeum Polaków Ratujących Żydów podczas II wojny światowej im. Rodziny Ulmów w Markowej, w Filharmonii Podkarpackiej – koncert z udziałem najwybitniejszego kantora naszych czasów i wielkiego przyjaciela Chóru – Josepha Malovanego z Nowego Jorku oraz Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Podkarpackiej, koncerty we Wrocławiu i Berlinie z udziałem kantora Moshe Fishela oraz w Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN – koncert z akompaniamentem wybitnego organisty, stale współpracującego z Chórem – Piotra Rojka. Zespół uświetnił także koncertem 78. Rocznicę Nocy Kryształowej w Muzeum Niepodległości w Warszawie. Rok jubileuszu 20-lecia zaowocował ponadto wydaniem płyty z Josephem Malovanym, który odbył się podczas Wratislavi Cantans w 2005 roku.

W programie poniedziałkowego koncertu festiwalowego usłyszymy kompozycje m.in. Abrahama Bernsteina, Kurta Weilla, Moritza Deutscha, Maxa Janowskiego, Sola Zima, Zvi Talmona.

Skład:

MAGDALENA DYNOWSKA – sopran

PIOTR BUNZLER – tenor

CHÓR SYNAGOGI POD BIAŁYM BOCIANEM WE WROCŁAWIU

PIOTR ROJEK – organy

STANISŁAW RYBARCZYK – dyrygent

Stanisław Michał Rybarczyk – dyrygent, animator kultury, menadżer i pedagog. Twórca i dyrektor artystyczny wrocławskich Wieczorów Tumskich, Koncertów Hawdalowych oraz Festiwalu Kultury Żydowskiej SIMCHA /wraz z Karoliną Szykier–Koszucką, Międzynarodowego Festiwalu Moniuszkowskiego w Kudowie-Zdroju. Dyrektor artystyczny Fundacji PRO ARTE, dyrektor Agencji Artystycznej Art & Business Direction, przewodniczący zarządu Fundacji „Dzielnica Wzajemnego Szacunku  Czterech Wyznań”, wiceprezes zarządu i dyrektor artystyczny Fundacji „PRO ARTE 2002”.

Dorobek artystyczny: Przez lata kariery artystycznej związany jako dyrygent z Operą Wrocławską, Filharmonią Wrocławską, Ośrodkiem Polskiego Radia i Telewizji we Wrocławiu, Wojewódzkim Domem Kultury, Centrum Sztuki IMPART, Agencją Artystyczną Pro Musica, Akademią Muzyczną we Wrocławiu, Liceum Muzycznym we Wrocławiu, Filharmonią Sudecką w Wałbrzychu oraz Theater Goerlitz /Niemcy/. Twórca i wieloletni dyrektor artystyczny Zespołu Kameralnego Polskiego Radia i Telewizji  we Wrocławiu, Chóru Synagogi pod Białym Bocianem we Wrocławiu, Polsko – Niemieckiej Młodej Filharmonii Dolny Śląsk, Chóru Kameralnego Filharmonii Wrocławskiej i szeregu innych zespołów.

Autor widowiska „Koniec wieku – spotkanie kultur”. Współpracował przy realizacji wielkich widowisk m. in.: Anioły Europy, Misterium Iniquitatis, Requiem Pro Pace. We wrocławskiej Dzielnicy Wzajemnego Szacunku powołał do życia cykl „Biblia i Muzyka”, zainicjował warsztaty „Śpiewaj z rabinem, pastorem i księdzem”, założył ponadto dyskusyjny Salon Dzielnicy Wzajemnego Szacunku.

Wystąpił na wielu festiwalach m. in. Wratislavia Cantans, Festiwalu Kultury Żydowskiej w Krakowie, Festiwalu Gaude Mater, Silesia Sonans, Legnica Cantat, Festiwalu Moniuszkowskim w Kudowie, Przeglądzie Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu, Festiwalu „Warszawa Singera”, festiwalach w Madrycie, Wiesbaden, Rydze, Nancy, Berlinie i Tallinie. Dyrygował koncertami w filharmoniach w Polsce i za granicą. Występował wielokrotnie w większości krajów europejskich oraz w Chinach. Dyrygował wieloma operami m. in. Strasznym Dworem St. Moniuszki, Nabucco G. Verdiego, Manru I. Paderewskiego, Aidą, Traviatą, Trubadurem G. Verdiego, Czarodziejskim Fletem W.A. Mozarta. Dokonał szeregu prawykonań m. in. Mszy Polskiej i Oratorium Pieśń Świata H.F. Tabęckiego. Zrealizował nagrania dla firm fonograficznych, rozgłośni radiowych i telewizyjnych w kraju i za granicą. Koncertował i współpracował z wieloma znakomitymi artystami: Josephem Malovanym, Radosławem Żukowskim, Piotrem Łykowskim, Moshe Sternem, Kazimierzem Myrlakiem, Krzysztofem Kolbergerem, Jerzym Mechlińskim, Lwem Kuznietzovem, Andorem Izsakiem, Lindsayem Davidsonem, Bente Kahan, Justyną Steczkowską, Adamem Hanuszkiewiczem, Wiesławem Hejną, Romanem Kołakowskim i wieloma innymi. Współpracował również przy realizacji filmów: „Seszele”, w reż. B. Lindy, „Deszczowy żołnierz” i „Wygrany” w reż. W. Saniewskiego oraz kilku innych. Był wielokrotnie jurorem konkursów wykonawczych i kompozytorskich.

Piotr Rojek:  pracuje na stanowisku adiunkta w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu. W 2002 roku uzyskał kwalifikacje artystyczne I stopnia. W roku 2012 zrealizował przewód habilitacyjny. Jest kierownikiem Katedry Organów, Klawesynu i Muzyki Dawnej. Prowadzi również działalność pedagogiczną w Państwowej Szkole Muzycznej II stopnia im. Ryszarda Bukowskiego we Wrocławiu (od września 2012 roku pełni obowiązki Dyrektora Szkoły). W 2006 r. prowadził kurs mistrzowski dla studentów Konserwatorium w Enschede (Holandia).

Edukacja: Ukończył studia w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, w 1999 r. na Wydziale Instrumentalnym w klasie organów prof. Andrzeja Chorosińskiego, w 2003 r. na Wydziale Kompozycji, Dyrygentury, Teorii Muzyki i Muzykoterapii w klasie kompozycji prof. Zygmunta Herembeszty i prof. dr. hab. Krystiana Kiełba. Jako uzupełnienie swojej edukacji odbył szereg kursów mistrzowskich: interpretacyjnych (pod kierunkiem profesorów: Juliana Gembalskiego, Bernharda Haasa, Tona Koopmana, Jona Laukvika, Armina Schoofa, Józefa Serafina, Haralda Vogla, jak i improwizatorskich (pod kierunkiem profesorów: Juliana Gembalskiego, Hansa Haselböcka, Wolfganga Seifena). Był stypendystą Ministra Kultury i Sztuki (1997 r.) oraz Internationale Altenberger Orgelakademie w Niemczech (1998 r.). Został laureatem konkursów organowych i kompozytorskich (m.in. III Nagroda /I i II nie przyznano/ na Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim na Fugę, zorganizowanym przez Akademię Muzyczną im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy).

Dorobek artystyczny: Artysta prowadzi ożywioną działalność koncertową, zarówno w kraju jak i za granicą (Czechy, Finlandia, Niemcy, Norwegia, Słowacja, Szwecja). Koncertował na wielu prestiżowych festiwalach, m.in. w Kamieniu Pomorskim, Oliwie, Warszawie, we Wrocławiu i w Katowicach, występując m.in. z Maestrą Teresą Żylis-Gara. Ma także w dorobku nagrania archiwalne dokonane dla Rozgłośni Polskiego Radia i Telewizji Polskiej. Jest dyrektorem artystycznym Festiwali Organowych o randze międzynarodowej – m.in. w Nowogrodźcu, Oleśnicy i w Wołowie (Cantus Organi).

Ma w dorobku osiem płyt CD. Nagrana w 2005 roku płyta (Dux 0520) na zabytkowych organach Adama Horacego Caspariniego w Wołowie otrzymała nominację do prestiżowej nagrody Polskiej Akademii Fonograficznej FRYDERYK. Jest także ekspertem w dziedzinie budownictwa organowego, przewodniczącym komisji organowej Dolnośląskiej Izby Rzemieślniczej oraz konsultantem Centrum Edukacji Artystycznej.

Magdalena Dynowska: Pochodzi z Rzeszowa z rodziny z tradycjami muzycznymi. Ukończyła szkołę muzyczną w klasie wiolonczeli. Następnie w 2001 roku studia wokalne na Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Koncertuje w kraju (Wrocław, Kraków, Poznań, Sandomierz, Katowice, Cieszyn), a także zagranicą (Niemcy, Szwajcaria, Estonia, Czechy, Francja, Włochy, Austria). Wykonuje głównie repertuar oratoryjny oraz pieśni. Z Chórem Synagogi Pod Białym Bocianem we Wrocławiu współpracuje od momentu jego założenia, od roku 1996. Solistka, sopran.

Piotr Bunzler: Pracuje w chórze Opery Wrocławskiej. Z zespołem tym bierze udział w wielu spektaklach w kraju i poza jego granicami: w Anglii, Francji, Niemczech, Holandii, Belgii, Włoszech, Austrii, Luxemburgu, a także na Tajwanie, w USA i Korei Południowej, niejednokrotnie będąc zapraszanym do wykonywania partii solowych. Jedną z większych kreowanych przez niego ról w przedstawieniach opery  jest postać Motla Krawca w musicalu „Skrzypek na dachu”. Ponadto można go zobaczyć m.in. w „Opowieściach Hofmanna” J. Offenbacha w podwójnej roli Cochenille’a i Andreasa, w „Tosce” G. Pucciniego, w roli Spoletty czy ostatnio również Jurodiwego w „Borysie Godunovie” M. Musorgskiego, a wcześniej jako Dancaira w „Carmen” G. Bizeta.

Edukacja: Pierwsze kroki w nauce śpiewu stawiał w Jeleniogórskim Chórze Chłopięco – Męskim pod kierunkiem Franciszka Koscha, z którym w ciągu dwunastu lat pracy koncertował nie tylko w Polsce ale także uczestniczył w tournee po Finlandii, Niemczech, Francji i na Węgrzech. W czerwcu 1991 roku zadebiutował jako solista wykonując partię solową w Mszy Koronacyjnej W. A. Mozarta, która została wykonana we współpracy z Filharmonią Jeleniogórską. W 1993 roku po czterech latach nauki został absolwentem Szkoły Muzycznej II st. im. Stanisława Moniuszki w Jeleniej Górze gdzie uczył się w klasie śpiewu pod kierunkiem prof. Ewy Werner. W latach 1993-99 studiował na Wydziale Wokalnym Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie dr. hab. Tadeusza Pszonki. W tym czasie rozpoczęła się również jego działalność koncertowa, której jednym z przykładów jest tournee po Francji z Requiem W. A. Mozarta. A także udział w spektaklach operowych wystawianych przez Stadt Theater Goerlitz. W trakcie studiów brał również udział w wielu kursach wokalnych organizowanych przez uczelnię.

Dorobek artystyczny: W 1996 roku został członkiem nowopowstałego Chóru Synagogi Pod Białym Bocianem we Wrocławiu utworzonego przez Stanisława Rybarczyka, w którym z czasem osiąga status solisty. Dzięki współpracy z jego założycielem miał możliwość poznawania szeroko pojętej muzyki żydowskiej, a przede wszystkim koncertowania u boku największych sław w tej dziedzinie, takich jak m.in. Joseph Malovany, Moshe Shulhof czy ostatnio Avital Gertstetter. Owocem tej działalności są również nagrania CD dla różnych wytwórni płytowych, z których najważniejsze to płyta wydana z okazji 10-lecia istnienia zespołu nosząca tytuł „Synagogal Music”.

We wrześniu 2011 roku został zaproszony do wykonania wraz z kompozytorem, polskiej prapremiery psalmu responsoryjnego „Salve Regina” , napisanego przez Tytularnego Organistę Katedry Notre Damme w Paryżu Oliviera Latry. Wydarzenie to miało miejsce w ramach rok rocznie odbywającego się w Jeleniej Górze festiwalu Silesia Sonans.

6.06.2017 | wtorek| godz. 20:00

KONCERT: MODERN KLEZMER MUSIC – KLEZZMATES /Kraków, Polska/

Synagoga, bilety: 40 zł, 30 zł.

Kup bilet

KLEZZMATES – artystyczna mieszanka różnorodnych gatunków muzyki

Zespół KLEZZMATES powstał w styczniu 2005 z potrzeby i chęci połączenia wspólnych pasji i doświadczeń muzycznych jego twórców.

Po niespełna czterech miesiącach wspólnego grania działalność grupy została doceniona przez jury Festiwalu NOWA TRADYCJA 2005 zorganizowanego przez II Program Polskiego Radia – KLEZZMATES zdobył Nagrodę Telewizji Polonia, co stało się impulsem do dalszej pracy i rozwoju. Stopniowe łączenie bardzo różnorodnych pomysłów i doświadczeń muzycznych zdobytych przez członków grupy w czasie studiów w krakowskiej i katowickiej Akademii Muzycznej zaczęły dawać zaskakujące i bardzo ciekawe rezultaty. Dziś gatunek muzyczny uprawiany przez KLEZZMATES trudno jest jednoznacznie sklasyfikować, choć pierwsze kompozycje inspirowane były szeroko rozumianą muzyką klezmerską. W utworach granych przez krakowską grupę znajdziemy wpływy muzyki klasycznej, etnicznej, worldmusic, jazzu a nawet rocka. Zespół nie stroni także od improwizacji i nowoczesnych elektronicznych brzmień.

KLEZZMATES od czasu powstania wystąpił na wielu polskich i europejskich scenach. Grupa ma na koncie również współpracę z warszawskimi teatrami: Współczesnym i Ateneum, gdzie tworzyła muzykę do spektakli. Owocem tej współpracy stały się kolejne nagrania zespołu. Na płycie Marcina Przybylskiego – aktora Teatru Narodowego znalazły się napisane i zarejestrowane przez KLEZZMATES piosenki do wierszy Antoniego Słonimskiego. Współpraca z Joanną Jeżewską – aktorką Teatru Współczesnego zaowocowała z kolei płytą w całości nagraną przez KLEZZMATES, których kompozycje znajdują się tam obok utworów Jerzego Satanowskiego, Włodzimierza Korcza, Janusza Grzywacza, Janusza Strobla i Wojciecha Głucha.

Koncerty KLEZZMATES są docenianymi przez słuchaczy przedstawieniami muzycznymi, rodzajem wielogatunkowej i wielowątkowej muzycznej podróży.

Skład:

BARTOSZ DWORAK – skrzypce

TOMASZ POLAK – klarnet

MARCIN WIERCIOCH – akordeon

JAREK WILKOSZ – kontrabas

KRZYSZTOF KOSSOWSKI – perkusja, instrumenty perkusyjne

7.06.2017 | środa | godz. 20:00

KONCERT: POLIN. NEW YIDDISH SONGS – ANDRÉ OCHODLO & ODEM’S QUARTET /Sopot, Polska/
Synagoga, bilety: 50 zł, 40 zł

Kup bilet

Fot. Maciek Czarniak

POLIN –  siła współczesnych pieśni jidysz

Współczesna, znakomita poezja  jidysz, aranżacje polskich cenionych kompozytorów oraz interpretacje jednego z najważniejszych kontynuatorów nowej tradycji pieśni jidysz – André Ochodlo w towarzystwie genialnego międzynarodowego zespołu muzycznego pod kierownictwem  Adama Żuchowskiego to  gwarancja znakomitego wieczoru, podczas którego usłyszymy prawdziwe muzyczne perełki.

W programie Polin usłyszymy utwory najwybitniejszych poetów tworzących w języku jidysz; należą do nich: Moyshe – Leyb Halpern, Abraham Sutzkever, Peretz Markish, Itzik Fefer, Itzik Manger, Lajzer Ajchenrand, David Kenigsberg, Anna Margolin, Kadia Molodowsky, Rajzel Zychlinsky, H. Leivick oraz Mordechai Gebirtig. Teksty przetłumaczył Piotr Millati. Muzykę stworzyli wybitni polscy kompozytorzy: Ewa Kornecka, Marek Czerniewicz, Zygmunt Konieczny, Piotr Dziubek, Paweł Lucewicz, Jerzy Satanowski, Adam Żuchowski, Piotr Mania. Autorem aranżacji jest Adam Żuchowski.

Skład:

AndréOchodlo&Odem’s Quartet:

ANDRÉ OCHODLO – śpiew

BARTOSZ DWORAK – skrzypce

ZDZISŁAW KALINOWSKI – piano, synth

ADAM ŻUCHOWSKI – kontrabas

LUIS MORA MATUS (Chile) – perkusja

Pełen program Festiwalu znajduje się w zakładce Program 2017 oraz w Aktulanościach.

Bilety na wszytskie koncerty do kupienia tutaj: Ticketpro

a także 

w punktach sprzedaży: Centrum Informacji Turystycznej i Rowerowej (ul. św. Antoniego 8), Centrum Informacji Żydowskiej w Synagodze pod Białym Bocianem II p. (ul. Włodkowica 7), Empik, Media Markt (pełna lista:http://www.ticketpro.pl/jnp/festiwale/1352643-festiwal-kultury-zydowskiej-simcha.html)

oraz na 2 godziny przed koncertem w Synagodze pod Białym Bocianem.

 Rezerwacje grupowe (powyżej 10 osób) – a.szakiel@proarte.org.pl