SIMCHA: Koncerty – bilety już w sprzedaży!

BLOK MUZYCZNY

24. Festiwalu Kultury Żydowskiej Simcha

KONCERTY MUZYKI ŻYDOWSKIEJ

30.07-4.08.2022, Synagoga Pod Białym Bocianem we Wrocławiu

Bilety na koncerty są już w sprzedaży w serwisie Ticketmaster

30.07.2022 |sobota| godz. 22:01

KONCERT: Kommuna Lux /Odessa, Ukraina/

KLEZMERSKA HAWDALA

Synagoga, bilety: 50 zł (normalne), 40 zł (ulgowe)

Kommuna Lux z Odessy po raz pierwszy we Wrocławiu!

Jak co roku Festiwal Kultury Żydowskiej Simcha otworzy Klezmerska Hawdala w Synagodze Pod Białym Bocianem, gdzie po tradycyjnej ceremonii hawdali, czyli praktykowanego w judaizmie oddzielenia czasu szabatu od dnia powszedniego, usłyszymy pierwszy koncert tegorocznej edycji Festiwalu. Tego występu nie można ominąć! Po raz pierwszy we Wrocławiu zagra Kommuna Lux, zespół z Odessy w Ukrainie o  niepowtarzalnym stylu łączącym muzykę klezmerską z Odessa Gangsta Folk.

„W Odessie ludzie potrafią być razem. W Odessie wszyscy będą się śmiać i śpiewać”. Te słowa, pochodzące ze starego dwuwiersza, Kommuna Lux potwierdza każdym swoim występem. Jak bardzo ten optymistyczny przekaz pasuje do program Festiwalu, którego nazwa – „simcha” znaczy radość i jak wiele otuchy może przynieść publiczności w tych niełatwych czasach przekonają się wszyscy, którzy wybiorą się na ten koncert.

Kommuna Lux wyróżnia się autorskim, niepowtarzalnym stylem muzycznym wynikającym z połączenia porywającej muzyki klezmerskiej oraz znanych gangsterskich pieśni ludowych pochodzących z ich rodzinnego miasta. Muzycy wykonują pełne radości pieśni i melodie z Odessy i całej Europy Wschodniej w doskonale dopracowanych, zaskakujących aranżacjach. Swoją twórczością podkreślają także to, co charakteryzuje mieszkańców Odessy: wielką tolerancję, swobodny styl życia i naprawdę specyficzne poczucie humoru. To wielokulturowe ukraińskie miasto portowe słynie na całym świecie z kwitnącej żydowskiej społeczności, a także jest kolebką „miejskich pieśni” jako niezależnego gatunku.

Zespół powstał w 2014 roku i startował pod nazwą „Felix Shinder & Dengi Vpered”. Można powiedzieć, że właśnie wtedy powstał uliczny gang, który uzbrojony zamiast w noże, w instrumenty muzyczne, opanował najróżniejsze zakątki miasta. Odessa pamięta ich szalone, żywiołowe występy na podwórkach Mołdawianki (żydowskiej dzielnicy), na słynnym miejskim targu Privoz, w starym drewnianym tramwaju numer 5, na promenadzie Primorsky Boulevard czy w zardzewiałych kołyszących się łodziach na popularnej plaży Lustdorf. Od tego czasu ta niezwykle oryginalna formacja muzyczna zagrała też liczne, wielkie koncerty na renomowanych scenach nie tylko w Ukrainie, ale i za granicą. Wystąpili m.in. w USA, Izraelu, Brazylii, Polsce, Niemczech, Hiszpanii, Holandii i Belgii.

W 2020 roku grupa zmieniła nazwę zespołu na „Kommuna Lux”, która nawiązuje do osławionej Kommunałki, jednej z najbardziej rozpowszechnionych form życia komunalnego w całym Związku Radzieckim. Koncerty zespołu gromadzą wielu ludzi i wszyscy mogą poczuć się tak jak dawniej na rozległych podwórkach Odessy, gdzie toczyło się wspólne podwórkowe życie. „Lux” podkreśla duże znaczenie i pozytywny aspekt tych spotkań, a także oznacza najwyższy poziom wspólnego muzykowania. W tym samym czasie w zespole pojawił się nowy, charyzmatyczny wokalista Bagrat Tsurkan, który koncertuje wraz z tymi wspaniały muzykami do dziś. Wszyscy członkowie Kommuny Lux to synowie Odessy, słynnej perły Morza Czarnego. Tak jak inni mieszkańcy, czule nazywają swoje miasto „Odessa Mama”.

Od początku rosyjskiej agresji Kommuna Lux na wszystkich swoich koncertach zbiera datki na wsparcie akcji humanitarnych na Ukrainie. Bardzo niewiele koncertów odbywa się obecnie w Ukrainie, a jeśli już to w bardzo trudnych warunkach. Jednak mimo tej nadzwyczaj trudnej sytuacji, muzycy są bardzo szczęśliwi z każdej możliwości spotkania z publicznością.

Koncerty zespołu Kommuna Lux to wyjątkowa atmosfera – w powietrzu unosi się nuta historii oraz morska aura, a także typowe ponadczasowe ukraińskie poczucie humoru. Do tego genialne brzmienie i wyjątkowe aranżacje piosenek. Każde ich show to zdecydowane wibrujące rytmy, orzeźwiające dźwięki i mnóstwo żądzy życia i zabawy!

Wykonawcy:

Bagrat Tsurkan – wokal

Vitya Kirillov – gitara

Oleg Vasianovych – akordeon

Vladimir Gitin – klarnet

Andrey Okramovych – trąbka

Yaroslav Besh – puzon

Sergey Poltorak – perkusja

31.07.2022 |niedziela| godz. 20:00

KONCERT: Warszawska Orkiestra Sentymentalna

SIMCHOWY KONCERT ROTARIAŃSKI

Synagoga, bilety: 60 zł (normalne), 50 zł (ulgowe)

Warszawska Orkiestra Sentymentalna to zespół rozsmakowany w dawnych melodiach polskiej przedwojennej rewii i kabaretu. Podczas wrocławskiego koncertu usłyszymy przede wszystkim muzykę międzywojennych twórców żydowskich. Piosenki i pieśni autorstwa m.in. Juliana Tuwima, Bolesława Leśmiana Adama Astona, Andrzeja Własta, Bronisława Horowicza, Jerzego Nela, Konstantego Gaszyńskiego, Marcina Żytomirskiego, Emanuela Schlechtera i Jerzego Ryby oraz aranżacje m.in. Henryka Warsa i Henryka Rostworowskiego, Mariana Rudnickiego, Kazimierza Nitkiewicza i wykonania orkiestr Petersburskiego, Karasińskiego i Kataszka. W repertuarze usłyszymy wzruszające walce, namiętne tanga, skoczne polki, porywające foxtroty, rumby i slow-foxy – to, co najlepsze wśród bogactwa sceny i ekranu dwudziestolecia i czasów powojennych. Warszawska Orkiestra Sentymentalna wykonuje te utwory zachowując styl i ponadczasowy urok dawnych melodii oraz dodając im odrobinę współczesnej wrażliwości muzycznej.

Zespół zadebiutował na festiwalu Polskiego Radia „Nowa Tradycja” w 2015 roku, a rok później, dzięki zaangażowaniu fanów na portalu odpalprojekt.pl oraz wsparciu Programu Drugiego Polskiego Radia ukazał się ich pierwszy album „Umówmy się na dziś”. W maju 2017 roku debiutancka płyta otrzymała trzecią nagrodę w konkursie na Folkowy Fonogram Roku organizowanym przez Program Drugi Polskiego Radia w ramach festiwalu „Nowa Tradycja”. Kolejnym wyróżnieniem dla debiutu stały się Wirtualne Gęśle – internauci uznali, ze jest to najlepsza folkowa płyta roku 2016.

Ponieważ dansingowy repertuar międzywojnia to studnia bez dna, Orkiestra regularnie go zgłębia i poszerza swój repertuar, czego owocem jest drugi album – „Tańcz mój złoty”. Jego premiera odbyła się w formie balu w domu bankowym Wilhelma Landaua. Już dwa miesiące po premierze „Tańcz mój złoty”, dyskografię orkiestry wzbogacił kolejny album – na rynek trafił świąteczny „Śpiewnik kolędowy”. Udało się na nim zaaranżować i nagrać wybrany repertuar w sposób naśladujący dawne nagrania przedwojenne, a także czerpiąc z polskiej muzyki tradycyjnej. W listopadzie 2018 roku do rąk słuchaczy trafiła z kolei płyta „Płyń Wisełko”. Piosenki, które się na niej znalazły opowiadają o codzienności żołnierzy, w szczególności ułanów, o ich ideałach i dramatach, poświęceniu i tęsknocie, a także radości, poczuciu humoru i namiętnościach.

Wykonawcy:

Gabriela Mościcka – śpiew

Lena Nowak – klarnet

Kazimierz Nitkiewicz – trąbka

Kuba Fedak – wibrafon

Krzysztof Baranowski – gitara, mandolina

Mateusz Kowalski – instr. perkusyjne

Łukasz Owczynnikow – kontrabas

1.08.2022 |poniedziałek| godz. 20:00

KONCERT: Yaron Trio

CARMINA JUDAICA – żydowski świat w muzycznym kalejdoskopie

Przedpremierowo!

Synagoga, bilety: 40 zł (normalne), 30 zł (ulgowe)

Yaron Trio wystąpi we Wrocławiu w ramach 24. Festiwalu Kultury Żydowskiej Simcha z niesamowitym programem CARMINA JUDAICA, który zaprezentuje przedpremierowo! CARMINA JUDAICA porusza najgłębsze struny wrażliwości. Wykonywana muzyka sprawia, że świat mieni się̨ kolorami, pulsuje i tętni życiem. Utwory opowiadają o tym co swojskie, ale i dalekie. Jednocześnie skłaniają do głębokiej refleksji, że wolność i pokój to zjawiska niezwykle kruche, które trzeba troskliwie pielęgnować́. Zasłyszane tu okruchy roztrzaskanych tradycji stanowią̨ swoistą przestrogę̨ i metaforyczny komentarz do otaczającej nas dzisiaj rzeczywistości.

CARMINA JUDAICA to pieśni reprezentujące różne nurty kultury żydowskiej, śpiewane w języku jidysz, hebrajskim, francuskim, polskim i ladino. Układają się one w opowieść o żydowskim świecie i przybliżają nam jego różnorodność. Przywodzi to skojarzenie ze średniowiecznym zbiorem utworów poetyckich nazwanych Carmina Burana, złożonym z 254 pieśni o bardzo różnym charakterze, począwszy od moralitetów, aż po pieśni do tańca oraz biesiadne.

Muzyka wykonywana przez Yaron Trio również potrafi sprawić, że publiczność ma przed oczami różne obrazy. Raz sączy się jak dym z fajki i kołysze miarowo niczym karawana przemierzająca pustynię, innym razem wzrusza kantorskim zawołaniem do Najwyższego. Filmowa wręcz narracja utworów porywa nas w swoistą tułaczkę̨ – pełną nostalgii, ale i przesiąkniętą̨ iskrą życia. Wiele w tej muzyce zaklętych jest historii i choć́ ich sceneria zmienia się jak w kalejdoskopie całość́ brzmi niezwykle spójnie. Wrażenie robi także elektroniczny ambient i zdający się̨ nie mieć́ granic, mesmeryczny głos charyzmatycznej wokalistki – Agnieszki Mendel, która przez lata współpracowała z Teatrem „Gardzienice”.

Zespół powstał na początku 2016 roku w Lublinie. Pretekstem do spotkania dla trójki artystów i do wspólnego tworzenia były muzyczne eksploracje bogatych zasobów muzyki żydowskiej oraz odnalezienie w nich współczesnych treści. „Carmina Judaica” jest debiutancką płytą zespołu Yaron Trio.

Wykonawcy:

Agnieszka Mendel – wokal, fortepian

Robert Brzozowski – kontrabas

Jacek Sribniak – fortepian, klarnet

oraz gościnnie: Maciej Hanusek – elektronika. 

2.08.2022 |wtorek| godz. 20:00

KONCERT: Sentido

KINDER YORN – opowieści z żydowskiego miasteczka

Synagoga, bilety: 40 zł (normalne), 30 zł (ulgowe)

Zespół Sentido tworzą niezwykle zdolni muzycy i twórcy, multiinstrumentaliści wywodzący się z różnych stylów muzycznych. Wspólnie umiejętnie dokonują wyboru najbardziej poruszających i porywających utworów muzyki żydowskiej. Dzięki temu tworzą wyjątkowy repertuar, w którym emocje grają pierwsze skrzypce zarówno w grze muzyków, jak i w śpiewie. Bogactwo, różnorodność i niezaprzeczalny urok szeroko pojętej żydowskiej tradycji muzycznej w wykonaniu Sentido przyciągają rzesze słuchaczy na całym świecie.

W repertuarze zespołu odkryjemy utwory zarówno twórców pochodzenia żydowskiego reprezentujących różne nurty stylistyczne, jak i takie inspirowane kulturą żydowską. Pieśni śpiewane są w języku jidysz oraz polskim, a publiczność ma okazję wysłuchać utworów z tekstami autorstwa m.in.: Jacka Cygana, Jerzego Ficowskiego, Romana Kołakowskiego czy  Agnieszki Osieckiej – w tym jej niezapomniane songi napisane na potrzeby spektaklu „Sztukmistrz z Lublina” (na podstawie powieści noblisty Isaaca Singera). Artyści z Sentido sięgają do tych kultowych tekstów, by czerpiąc z nich to, co najlepsze i dzieląc się swoją wrażliwością, odczytać i je na nowo. Pomagają im w tym autorskie aranżacje, dźwięki koncertowego akordeonu i aksamitne brzmienie wokalu.

Podczas wrocławskiego koncertu KINDER YORN – opowieści z żydowskiego miasteczka usłyszmy m.in. tytułowy „Kinder Yorn” Mordehaja Gebirtiga, „Oj mame” Abrahama Ellsteina, „Miasteczko Bełz” i „Friling” Alexandra Olshanetsky’ego, „Bei mir bistu shein” Sholoma Secundy czy „Oczy tej małej”, „Chwalmy Pana” Zygmunta Koniecznego. Całość w znakomitym opracowaniu muzycznym Piotra Kopietza.

Wykonawcy:

Kaja Mianowana – wokal,

Arad Emamgholi – daf, tombak, wokal,

Sebastian Wypych – kontrabas,

Piotr Kopietz – akordeon, aranżacje, kierownictwo artystyczne.

3.08.2022 |środa| godz. 20:00

KONCERT: Magda Brudzińska Klezmer Trio

OPOWIEŚCI Z SERCA 

Synagoga, bilety: Bilety: 40 zł (normalne), 30 zł (ulgowe)

Znana i uwielbiana przez festiwalową publiczność Simchy Magda Brudzińska ponownie zagra w Synagodze Pod Białym Bocianem! Tym razem charyzmatyczna artystka zaprezentuje we Wrocławiu program pt. OPOWIEŚCI Z SERCA. Będzie to opowieści  o świecie, którego już nie ma, pełne wzruszeń i emocji pieśni o życiu i miłości. Podczas koncertu usłyszymy najpiękniejsze  piosenki, pieśni i melodie żydowskie, romskie, bałkańskie wykonane w jidysz i po polsku. Można liczyć na wybitne wykonania m.in. takich utworów jak „Rebeka”, „Gdy jedna łza”, „Sztejtele Belz”, „Ot azoj”, „Saposzkelech” czy „Baj Mir”.

Magda Brudzińska Klezmer Trio to jeden z najbardziej znanych w Europie zespołów wykonujących muzykę klezmerską, aszkenazyjską. Muzycy wyróżniają się odważnym i pięknym łączeniem tradycji z nowoczesnością. Folkowe i klezmerskie brzmienie przeplatają elementami jazzu, muzyki klasycznej i popu. Inspiracją dla zespołu są tradycyjne pieśni i melodie diaspory galicyjskiej, muzyka romska i bałkańska. Swoje oryginalne brzmienie zespół zawdzięcza również niezwykłej, niskiej, oryginalnej i ciepłej  barwie głosu wokalistki. Magda Brudzińska koncertuje na wielu scenach w kraju i za granicą zawsze wzbudzając swymi występami niezapomniane emocje.

Ostatni Klezmer Galicji Leopold Kozłowski, tak o niej mówił i pisał: “…Klezmerem trzeba się urodzić. Trzeba mieć tę iskrę. Jeśli się bardzo pokocha muzykę i ona wejdzie w serce, wtedy można nazwać się klezmerem. Magda Brudzińska jest niezwykle utalentowaną wokalistą, ma piękny głos i tę iskrę ma…”.  

Wykonawcy:

Magda Brudzińska – śpiew i altówka

Konrad Ligas – akordeon

Szymon Frankowski – kontrabas

4.08.2022 |czwartek| godz. 20:00

KONCERT: Piotr Baron i Chór Synagogi Pod Białym Bocianem pod dyrekcją Stanisława Rybarczyka

JAZZOWE INSPIRACJE

Synagoga, bilety: 40 zł (normalne), 30 zł (ulgowe)

Na zakończenie festiwalowych wieczorów z muzyką żydowską czeka nas koncert niezwykły! Na jednej scenie usłyszymy wybitnego saksofonistę Piotra Barona, znakomitego organistę Piotra Rojka oraz jedyny chór synagogalny w Polsce, który współpracuje z największymi kantorami naszych czasów – wrocławski Chór Synagogi Pod Białym Bocianem pod dyrekcją Stanisława Rybarczyka.

Koncert JAZZOWE INSPIRACJE to kompozycje synagogalne wypełnione jazzowymi dźwiękami saksofonu, modlitwy synagogalne, kołysanki, twórczość tradycyjna i ludowa oraz niespodzianki, gdyż sami artyści nie wiedzą gdzie ich zaprowadzi ta nadzwyczajna muzyczna podróż! Muzycy spróbują tego wieczoru odnaleźć improwizowane korzenie tradycji żydowskiej i jazzu.

O pomyśle na połączenie muzyki żydowskiej z jazzem opowiada Stanisław Rybarczyk – twórca i dyrektor Festiwalu Kultury Żydowskiej Simcha:

– Obydwaj z Piotrem Baronem, jako artyści szukamy inspiracji w podobnych miejscach, w podobnych rzeczywistościach i wartościach. Ekscytują nas podobne doznania estetyczno-artystyczne i intelektualne. Dlatego postanowiliśmy spróbować połączyć nasze siły twórcze. Spróbować natchnąć śpiewy kantorów i chazanów jazzowymi dźwiękami saksofonu. Zawsze mówiłem, że muzyka żydowska jest oddechem wieczności, a szczególnie synagogalna, jazz jako muzyka improwizowana wydaje się pochodzić z tego samego źródła.

Śpiewacy Chóru Synagogi Pod Białym Bocianem i wybitny jazzman Piotr Baron będą improwizować na odwieczne tematy synagogalne. Zaprezentują utwory zarówno oryginalne wypełnione nowymi inspiracjami, jak również nowe aranżacje tematów. Koncert wypełni muzyka synagogalna i tradycyjna muzyka żydowska. Usłyszymy między innymi nowe wersje: Kiddusha Kurta Weila, Josepha Rosenblatta Kaddish, Abrahama Ellsteina, Avinu Malkejnu – modlitwy, prośby o wybaczenie wszystkich grzechów.

Wykonawcy:

Piotr Baron – saksofon

Magdalena Dynowska – sopran

Piotr Bunzler – tenor

Piotr Rojek – fortepian

Chór Synagogi Pod Białym Bocianem we Wrocławiu

Stanisław Rybarczyk – dyrygent

Piotr Baron – ur. 5 stycznia 1961 we Wrocławiu (PL) zadebiutował jako nastolatek w 1977. Już̇ w 1978 został wyróżniony jako solista na festiwalu Jazz nad Odrą, a w 1980 na tym samym festiwalu otrzymał drugą nagrodę̨. Cztery lata później w 1984 Piotr wygrał solistyczne Grand Prix na San Sebastian Jazz Festival  „Jazz Aldia” w Hiszpanii. Piotr Baron tytuł magistra sztuki uzyskał w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu. W ciągu trzydziestoletniej działalności muzycznej Piotr Baron współpracował z najwybitniejszymi artystami z Polski, Europy i USA. Oto niektóre z nazwisk – PL i EU: Zbigniew Namysłowski, Tomasz Stańko, Henryk Majewski, Henryk Miśkiewicz, Jarosław Śmietana, Wojciech Karolak, Zbigniew Lewandowski, Kazimierz Jonkisz, Krzesimir Dębski, Janusz Muniak, Tomasz Szukalski, Darek „Oles” Oleszkiewicz, Piotr Wojtasik, Jan Ptaszyn Wróblewski, Bo Stief, Jasper Van’t Hof; USA: Ray Charles, Art Farmer, Al Porcino, Billy Harper, David Murray, Kevin Mahogany, Victor Lewis, Roy McCurdy, John Hicks, Jon Mayer, Eddie Henderson, Marvin „Smitty” Smith, Carter Jefferson, Bobby Watson, Kei Akagi, Larry Koonse, Joe LaBarbera, Charlie Shoemake, Mark Soskin, Kevin Hays, Billy Hart, Steve McCraven, Wayne Dockery, Harvie Swartz, David Friesen, Clarence Seay, Ed Schuller, John Betsch, Wadada Leo Smith, Ronnie Burrage, Greg Bandy, Malcolm Pinson, Skip Hadden, Wayne Bartlett, Carlos Johnson, Karen Edwards. W 1998 Piotr Baron koncertował i nagrywał jako koncertmistrz (pierwszy saksofon altowy) z European Broadcasting Union International Big Band w Sztokholmie. Poza aktywnością̨ jazzową, Piotr Baron współpracuje okazjonalnie z orkiestrami symfonicznymi i kameralnymi w repertuarze jazzowym, popowym, klasycznym i współczesnym, np. w seriach „Monady” Cezarego Duchnowskiego, poemacie symfonicznym “Sceny z Macondo” Jacka Niedzieli-Meiry lub poemacie symfonicznym „Looking for Balance” Krzysztofa Herdzina. Piotr Baron brał udział w nagraniu ponad 80 płyt. Na niektórych z jego autorskich dokonań́ można ujrzeć́ nazwiska legend jazzu: Art Farmer, Eddie Henderson, Leo Wadada Smith, John Hicks, Victor Lewis i Marvin Smitty Smith. Był także współzałożycielem Traveling Birds Quintet (pozostali to Piotr Wojtasik, Darek Oleszkiewicz, Kuba Stankiewicz i Cezary Konrad). Ta kultowa formacja nagrała dwie płyty: „Traveling Birds Quintet” (1994) i „Return To the Nest” (1995). Piotr Baron nagrał dziewięć płyt autorskich: „Take One” (1995), „Tango” (1996), „Blue Rain” (1997), „Bogurodzica” (2000), „Reference” (2004), „Salve Regina” (2007), „Sanctus, Sanctus, Sanctus” (2008), „Kaddish” (2011) i „Piotr Baron Quintet – Jazz na Hrade” (2012). Od 20 lat w ankiecie „Jazz Top” czytelników magazynu Jazz Forum plasuje się jako jeden z czołowych tenorzystów, sopranistów i barytonistów, zauważany także jako alcista, klarnecista i flecista. Nominowany do “Fryderyka” jako „muzyk roku” w 2000 i 2004. Także płyty Piotra Barona „Bogurodzica” i „Sanctus, Sanctus, Sanctus” były nominowane do “Fryderyka” w kategorii „płyta roku” (2000 i 2008). W uznaniu zasług i pozycji na europejskiej scenie jazzowej Piotr Baron został wybrany endorserem tak znanych kompanii jak „Henri Selmer Paris” (saksofony i klarnety), „Aaron Drake Mouthpieces” (ustniki) oraz “Rico by d’Addario” (stroiki i akcesoria). Na jubileusz trzydziestolecia działalności artystycznej Piotr Baron został odznaczony brązowym medalem „Zasłużony kulturze – Gloria Artis”, medalem „Zasłużony dla Wrocławia”  i „Złotą Odznaką Honorową”  PSJ. Piotr Baron pracuje jako wykładowca w Instytucie Jazzu Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nysie, a także jako nauczyciel we Wrocławskiej Szkole Jazzu i Muzyki Rozrywkowej, pracował również jako wykładowca w Instytucie Muzyki Uniwersytetu Zielonogórskiego (Kierunek Jazz i Muzyka Estradowa). Prowadził otwarte wykłady jazzowe w USA na University of California Irvine, California Institute of the Arts in Valencia (CalArts), w Turcji na Ankara Bilkent University, uczył na letnich warsztatach jazzowych w Czechach – Praga, w Ukrainie – Lwów i kilkunastu miastach Polski. Jest dyrektorem artystycznym Międzynarodowych Warsztatów Jazzowych w Lesznie. Od 1994 do 2011 Piotr Baron prowadził swój autorski, cotygodniowy program w Polskim Radio Wrocław, a od 2012 przeniósł swoją aktywność́ radiową do radioJAZZ.fm. Recenzuje i publikuje w Jazz Forum, do niedawna także w Diapazon.pl. Obecnie Piotr Baron koncertuje intensywnie w Polsce i Europie ze swoim kwintetem, a także gościnnie z wiodącymi grupami jazzowymi.

BILETY:

Bilety na koncerty z bloku muzycznego 24. Festiwalu Kultury Żydowskiej Simcha można kupić w serwisie Ticketmaster (www.ticketmaster.pl), w sieci sklepów Media Markt, w Centrum Informacji Turystycznej i Rowerowej (ul. św. Antoniego 8) oraz na 2 godziny przed koncertem w Synagodze Pod Białym Bocianem.

Bilety ulgowe: uczniowie, studenci, seniorzy (60+).