Koncert Hawdalowy CARMINA JUDAICA – Yaron Trio

25. SEZON ARTYSTYCZNY KONCERTY HAWDALOWE

________________________________________________________

Serdecznie zapraszamy na KONCERT HAWDALOWY

Carmina Judaica w wykonaniu YARON TRIO

10 września 2023 r., niedziela, godz. 18:00

Synagoga pod Białym Bocianem, ul. Włodkowica 7, Wrocław

Bilety: 50zł normalny, 40zł ulgowy (uczniowie, studenci, seniorzy)

________________________________________________________

Bilety do nabycia:

 www.ticketmaster.pl, na dwie godziny przed koncertem w Synagodze pod Białym Bocianem

oraz od 18 sierpnia w Cocofli – books art cafe wine bar na ul. Pawła Włodkowica 9 we Wrocławiu.

Link do nabycia biletów w serwisie Ticketmaster.

Wydarzenie na Facebooku.

Fot. Karol Grzelak

_

Repertuar YARON TRIO tworzą pieśni prezentujące różne nurty kultury żydowskiej, śpiewane w jidysz, hebrajskim, francuskim, polskim i ladino. Interpretacje muzyczne autorstwa członków zespołu malują sugestywne pejzaże za pomocą głosu o potężnej skali i szerokiej rozpiętości emocji, fortepianu i klarnetu, kontrabasu oraz szeroko pojętej elektroniki, czerpiąc nie tylko ze stylistyki world music ale także z tradycji muzyki klasycznej.

Zespół powstał na początku 2016 roku w Lublinie, pretekstem dla trójki artystów do spotkania były muzyczne eksploracje bogatych zasobów muzyki żydowskiej    i odnalezienie w nich współczesnych treści. W 2018 roku zespół „dokonstelował się” o brzmienia elektroniczne.

_______________________________________________________________________________________________________________________________

SKŁAD ZESPOŁU

Agnieszka Mendel – wokal, fortepian.

Z wykształcenia antropolog kultury, z zawodu muzyk, aktorka i trener obecności scenicznej. Z najgłębszego zamiłowania – wokalistka, podróżnik i fotograf. Mieszka w lesie ale czuje się obywatelką świata. Bliski jest jej kontakt z naturą, dobre książki i filozofia dalekiego wschodu. Jeśli kawa to z kardamonem i bez cukru.

P.S. Tara Gayan; dawniej: Teatr „Gardzienice” (2001-2016).

Jacek Sribniak – fortepian, klarnet.

Pedagog. Miłośnik Bacha i wyznawca Glena Goulda. Niereformowalny muzykoholik. Kawa tylko z papierosem. 

P.S. Lubliner Klezmorim, Kokliko, Wir, Julia Doszna, Teatr „Gardzienice”.

Robert Brzozowski – kontrabas.

Pracuje w Filharmonii Lubelskiej. Kocha muzykę i Marylin Monroe. Mała czarna albo Cappuccino.

P.S. Się Gra, Caci Vorba, Radio Varna, Symcha Keller.

Gościnnie: Maciej Hanusek – elektronika

Kompozytor, muzyk, menedżer i producent muzyczny. Autor interdyscyplinarnych instalacji artystycznych o nazwie „Budka Nietelefoniczna”. Na tej płycie, poza produkcją i współaranżacją, odpowiedzialny za wykreowanie krajobrazów dźwiękowych pomiędzy instrumentami a głosem. Również mieszka w lesie. Podwójne, a nawet potrójne espresso. P.S. Tara Gayan, The Gate, Muzyka Sfer.

KABARET, WIELBŁĄDY I GADAJĄCE LITERY 

„Carmina Judaica” – żydowski świat w muzycznym kalejdoskopie.

Album „Carmina Judaica” tętni i pulsuje, jak życie w piersi człowieka. Porusza najgłębsze struny wrażliwości. Mieni się kolorami.

Opowiada o tym co swojskie ale i dalekie. Skłania do głębokiej refleksji, że WOLNOŚĆ i POKÓJ to zjawiska o naturze niezwykle kruchej, dlatego trzeba je troskliwie pielęgnować.

Okruchy roztrzaskanych tradycji stanowią tu swoistą przestrogę i metaforyczny komentarz do otaczającej nas dzisiaj rzeczywistości.

Muzyka raz sączy się tu jak dym z fajki i kołysze miarowo niczym karawana przemierzająca pustynię, innym razem wzrusza kantorskim zawołaniem do Najwyższego. Filmowa wręcz narracja utworów porywa słuchacza w swoistą tułaczkę – pełną nostalgii ale i przesiąkniętą iskrą życia – od pełnych hałasu            i miłosnej tęsknoty zakamarków dzielnicy przemysłowej poprzez krainy owiane odwieczną tajemnicą piachów pustyni, dalej przez rozbrzmiewające śmiechem ulice przedwojennych miast i miasteczek, mistyczną przestrzeń synagogi, pełen dymu i pijanej wesołości kabaret aż po maleńką wiejską izbę, w której żydowskie dzieci poznają tajemnice gadających liter.

Wiele w tej muzyce zaklętych jest historii. W ich rozszyfrowaniu sprzyja wielojęzyczna, bogato ilustrowana książeczka, stanowiąca dodatek do płyty. Choć sceneria migotliwie przemienia się tu jak w kalejdoskopie całość brzmi niezwykle spójnie, dzięki sporej dawce elektronicznego ambientu i zdającemu się nie mieć granic, mesmerycznemu głosowi wokalistki.

Ten album to potrójny debiut: debiutancka płyta Agnieszki, debiutancka płyta zespołu YARON TRIO, pierwsza oficjalna płyta na producenckim szlaku Maćka. Nagrań dokonano w leśnym domu Agnieszki (jesień 2018, wiosna 2019, lato 2020).

________________________________________________

Organizator:

Fundacja „PRO ARTE 2002”

Współorganizatorzy:

Art&Business Direction

Gmina Wyznaniowa Żydowska we Wrocławiu

Partnerzy:

Ośrodek Kultury i Sztuki we Wrocławiu
Ticketmaster
Europejskie Dni Kultury Żydowskiej
Fundacja Centrum Taubego
AEPJ

Mecenat:

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Narodowy Instytut Muzyki i Tańca

Miasto Wrocław

Samorząd Województwa Dolnośląskiego

www.simcha.art.pl

www.proarte.org.pl

www.facebook.com/festiwalsimcha

Informacje o Organizatorze:

Fundacja “PRO ARTE 2002” ul. Chorzowska 10/2, 52-023, Wrocław, Polska