Bilety

Bilety do nabycia: w serwisie Ticketmaster (www.ticketmaster.pl), w księgarnio-kawiarni Cocofli przy ul. Włodkowica 9 oraz na 2 godziny przed koncertem w Synagodze Pod Białym Bocianem.

Cena: 60zł/40zł

Bilety ulgowe: uczniowie, studenci, seniorzy (60+)

29.07 | sobota 22:06

Klezmerska Hawdala

koncert: KLEZMAFOUR

Gabriel Tomczuk – kontrabas elektryczny, moog

Andrzej Czapliński – skrzypce

Mateusz Chmiel – klarnet

Rafał Grząka – akordeon

Kamil Siciak – perkusja

Najnowszy projekt koncertowy bezprecedensowej grupy Klezmafour, który do bałkańskiej klezmerki podchodzi w jeszcze bardziej wyjątkowy sposób. Dr Balkan, oprócz tytułowego, przebojowego utworu o tym samym tytule, zaskakuje na kilka sposobów. Nowe kompozycje to poszukiwanie jeszcze dziewiczych odmian muzyki klezmerskiej, jak chociażby klezmer trap. Oprócz elektronicznych nowości Klezmafour powraca do korzeni i prezentuje kolejne kompozycje, bardziej klasyczne, bez elektroniki – ale nie można dać się zwieść – kipiąca energia to znak rozpoznawczy zespołu! 

Klezmafour to zespół rozpięty pomiędzy Lublinem, Białymstokiem i Warszawą, i właśnie z klezmerskiej tradycji tych regionów czerpie swoje inspiracje. Podchodzi do nich jednak w sposób zupełnie nowatorski, z rockową energią i bałkańskim szaleństwem. Zespół składający się z klasycznie wykształconych muzyków jest laureatem dwóch nagród niezwykle prestiżowego International Jewish Music Festival 2010 w Amsterdamie. 

Wygrana zaowocowała świetnie przyjętą trasą koncertową po USA i Kanadzie, gdzie występowali przed kilkutysięczną publicznością u boku takich sław jak Balkan Beat Box, jak również licznymi festiwalami za granicą. Międzynarodowe osiągnięcia zaowocowały zasileniem szeregów impresariatu i wydawnictwa Karrot Kommando obok tak znanych grup jak Kapela ze Wsi Warszawa, czy Vavamuffin. 

Zespół jest finalistą programu Must Be the Music oraz półfinalistą Mam Talent. Ma na swoim koncie świetnie przyjęte występy na tak ważnych festiwalach jak Heineken Open’er, Przystanek Woodstock, Ethnoport Poznań, Lviv Klezmer Fest (Ukraina), Leeds Jewish Festival (Wielka Brytania), Intercultural Days, Stambuł (Turcja). Oprócz koncertów na dużych festiwalach zespół doskonale sprawdza się na koncertach w filharmoniach (Filharmonia Narodowa, Sinfonia Baltica, Opera i Filharmonia Podlaska, Filharmonia Pomorska w Bydgoszczy, Filharmonia Łódzka). 

30.07 | niedziela 20:00

Melodie z serca

koncert: MAGDA BRUDZIŃSKA KLEZMER TRIO 

Magda Brudzinska – śpiew i altówka

Konrad Ligas – akordeon

Szymon Frankowski – kontrabas

Piękne i odważne połączenie tradycji z nowoczesnością. Folkowe i klezmerskie brzmienie przeplatane elementami jazzu, muzyki klasycznej i popu. Wyjątkowe wykonania inspirowane tradycyjnymi pieśniami i melodiami diaspory galicyjskiej, muzyką romską, bałkańską, a także polskim folkiem i muzyką międzywojnia.

Podczas koncertu usłyszymy najpiękniejsze piosenki i melodie aszkenazyjskie, bałkańskie i polskie. Śladami pamięci podążymy do świata pełnego wzruszeń i emocji, pieśni o życiu, miłości i przemijaniu. Magda Brudzińska zaśpiewa je dla Państwa w jidysz i po polsku.

31.07 | poniedziałek 20:00

Celtycka harfa & śpiew synagogi

Koncert: ISRAEL RAND /IZRAEL/ – KANTOR
MICHAŁ ZATOR I CHÓR SYNAGOGI

Israel Rand /Izrael/ – kantor

Michał Zator – harfa celtycka

Magdalena Dynowska – sopran

Piotr Bunzler – tenor

Piotr Rojek – organy, fortepian

Chór Synagogi Pod Białym Bocianem we Wroclawiu

Stanisław Rybarczyk – dyrygent

Izrael Rand – jeden najwybitniejszych kantorów i tenorów na świecie – zaszczyci nas swoją obecnością podczas tegorocznego Festiwalu. Jego głos doprowadza do wzruszeń i niezapomnianych emocji, dlatego jesteśmy pewni, że jako gość specjalny poniedziałkowego koncertu zapisze się w pamięci naszej publiczności.

Izrael Rand odgrywa główne role w teatrze Yiddispiel oraz Aspaklaria. Doskonalił swój głos w Izraelskim Instytucie Śpiewu Kantoralnego pod kierunkiem Eli Jaffe, Naftali Hershtick oraz Moshe Sterna.

Podróżuje po całym świecie i koncertuje na najlepszych salach koncertowych, między innymi w USA, Polsce, Izraelu, Czechach oraz na Węgrzech. Pracuje jako Kantor w Synagodze Heichal Meir w Tel Awiwie. Pełni funkcję głównego Kantora w Hampton Synagogue w Nowy Jorku oraz Wielkiej Synagodze miasta Ramat Gan z towarzyszeniem chóru „Głosy z nieba”, kierowanego przez Rafiego Bitona. Uczestniczył w występach kantoralnych i operowych w Centrum Lincolna / Nowy Jork, Operze w Pradze, Budapeszcie, Palm Beach / USA, Tel Awiwie / Izrael.

Michał Zator to najprawdopodobniej jedyny harfista w Polsce i jeden z niewielu na świecie, który wykonuje na harfie autorski repertuar akompaniując sobie do śpiewu. Wielokrotnie zapraszany do współpracy przez polskie filharmonie. Półfinalista piątej edycji programu Mam Talent. Stypendysta Ministra Kultury, Stypendysta Marszałka Wielkopolski. W swoim repertuarze posiada kompozycje klasyczne i autorskie. W pracy pomaga mu rzetelne wykształcenie otrzymane na Akademii Muzycznej w Poznaniu, która ukończył z wyróżnieniem (w klasie Profesor Katarzyny Staniewicz).

Chór Synagogi Pod Białym Bocianem, jest jedynym chórem synagogalnym w Polsce. Śpiewa utwory kompozytorów żydowskich, głównie muzykę synagogalną. Popularyzuje pieśni wybitnego wrocławskiego kantora, wykładowcy wrocławskiego Seminarium Rabinackiego w latach 1844-1889 Moritza Deutscha. Chór posiada w repertuarze m.in. napisane specjalnie dla niego przez Piotra Wojtasika „Voices” oraz „Pieśni” Mordechaja Gebirtiga zaaranżowane przez Jacka Zameckiego. Współpracuje z Europejskim Centrum Muzyki Żydowskiej w Hanowerze kierowanym przez Andora zsáka. Zespół powstał w kwietniu 1996 roku z inicjatywy wrocławskiego dyrygenta Stanisława Rybarczyka oraz studentów i absolwentów Akademii Muzycznej we Wrocławiu, a także dzięki przychylności Gminy Wyznaniowej Żydowskiej we Wrocławiu. 

Chór występuje regularnie w Polsce i za granicą. Brał udział w licznych festiwalach m.in.: Festiwalu Kultury Żydowskiej w Krakowie, Wratislavia Cantans, Festiwalu Kultury Żydowskiej SIMCHA, Warszawa Singera, Festiwalu Muzyki Sakralnej w Warszawie, Przeglądzie Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu, Festiwalu Gaude Mater w Częstochowie, Muzycznym Festiwalu w Łańcucie, Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Organowej i Sakralnej Anima Mundi, Festiwalu Trzech Kultur we Włodawie,  Festiwalu Louisa Lewandowskiego w Berlinie, Jazz nad Odrą, Sopot Jazz Festival i na Bielskiej Zadymce Jazzowej w Bielsku-Białej. Koncertował na Międzynarodowych Targach Książki we Frankfurcie nad Menem. Uczestniczył w obchodach rocznicy Nocy Kryształowej w Hanowerze, Brunszwiku, Berlinie, Hamburgu, Görlitz i Warszawie. Śpiewał w Muzeum POLIN w Warszawie, a także w Muzeum Polaków Ratujących Żydów podczas II wojny światowej im. Rodziny Ulmów w Markowej.

Wykonywał koncerty z najsłynniejszymi kantorami świata: Josephem Malovanym z Nowego Jorku, Alberto Mizrahim z Chicago, Moshe Schulhofem z Miami, Roslyn Barak z San Francisco, Shmuelem Barzilaiem z Wiednia, Moshe Sternem z Jerozolimy /kantorem Wielkiej Synagogi/, Laszlo Fekete z Budapesztu, Avitall Gerstetter z Berlina, Davidem Ullmannem z Jerozolimy, Israelem Randem z Tel-Awiwu, Yosephem Schwartzem z Izraela, Moshe Fishelem z Niemiec. Występował wraz z saksofonistą jazzowym Piotrem Baronem, trębaczem jazzowym Piotrem Wojtasikiem i jego septetem, norweską artystką Bente Kahan.

Zespół wykonywał koncerty z wieloma Orkiestrami Symfonicznymi m.in. Filharmonii Wrocławskiej, Podkarpackiej, Częstochowskiej, Polsko–Niemiecką Młodą Filharmonią Dolny Śląsk, Orkiestrą Kameralną „Leopoldinum”.

W roku 1998 ukazała się nakładem firmy Koch International płyta Chóru Synagogi Pod Białym Bocianem zatytułowana „Shalom”. W swoim dorobku Chór posiada także wydaną w Niemczech płytę „Das verstummte Lied – die Musik der zerstörten Synagogen” – „Pieśń, która zamilkła – Muzyka zniszczonych Synagog”, płytę „Alkimja”, nagraną w lutym 2001 wraz z Justyną Steczkowską, Mateuszem Pospieszalskim i jego orkiestrą oraz Orkiestrą Kameralną „Leopoldinum” zawierającą tradycyjne pieśni żydowskie, w opracowaniu Romana Kołakowskiego i Mateusza Pospieszalskiego. W 2006 roku ukazała się płyta z okazji 10-lecia Chóru. W roku 2011 na 15-lecie zespół wydał CD z zarejestrowanymi fragmentami jubileuszowych koncertów w Hanowerze i Wrocławiu, z udziałem berlińskiej kantorki Avitall Gerstetter. W 2016 roku ukazała się ich kolejna płyta z udziałem Josepha Malovanego nagrana podczas koncertu na 40. Międzynarodowym Festiwalu Wratislavia Cantans (2005).

W 2002 roku Chór wystąpił w spektaklu „Opowieści kantora Dawida” wystawionym z okazji 800-lecia Gminy Żydowskiej we Wrocławiu z udziałem Bente Kahan, Pawła Okońskiego, Hadriana Tabęckiego i jego Septetu. Trzy lata później wspólnie z Polsko-Niemiecką Młodą Filharmonią Dolny Śląsk oraz kantorem Josephem Malovanym wystąpił na Parieserplatz w Berlinie z okazji uroczystości odsłonięcia Pomnika dla Pomordowanych Żydów Europy. W czerwcu 2008 roku odbył tournée po Estonii, występując na najważniejszych festiwalach m.in.: w Tallinie. W 2010 roku wziął udział w koncertach uświetniających otwarcie synagogi Pod Białym Bocianem we Wrocławiu wraz z Josephem Malovanym i Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Wrocławskiej pod dyrekcją Stanisława Rybarczyka. W roku 2016 Chór Synagogi pod Białym Bocianem świętował 20-lecie działalności artystycznej koncertami w Berlinie, Warszawie, Rzeszowie, Markowej i Wrocławiu z udziałem wybitnych artystów i zespołów. W roku 2020 zadebiutował  wraz z Septetem Piotra Wojtasika na 56. Festiwalu „Jazz nad Odrą” we Wrocławiu oraz na Sopot Jazz Festival, prawykonując „Voices” P. Wojtasika. Rok później, podczas 23. Festiwalu Kultury Żydowskiej SIMCHA, Chór dokonał wraz z solistami i zespołem instrumentalnym prawykonania napisanych specjalnie dla niego, z okazji 25-lecia działalności artystycznej, przez Macieja Prochaskę „12 Psalmów Dawidowych”. W roku 2022 „Psalmy” zaprezentowano na koncercie w ramach uroczystości 550-lecia obecności OO Paulinów na Skałce w Krakowie.

Stanisław Michał Rybarczyk – dyrygent, animator kultury, menedżer i pedagog. Związany, przez lata kariery artystycznej, jako dyrygent z Operą Wrocławską, Filharmonią Wrocławską, Ośrodkiem PR i TV we Wrocławiu, Wojewódzkim Domem Kultury, Centrum Sztuki IMPART, Agencją Artystyczną Pro Musica, Akademią Muzyczną we Wrocławiu, Liceum Muzycznym we Wrocławiu, Filharmonią Sudecką w Wałbrzychu oraz Theater Goerlitz /Niemcy/.

Twórca i wieloletni dyrektor artystyczny Zespołu Kameralnego PR i TV we Wrocławiu, Chóru Synagogi Pod Białym Bocianem we Wrocławiu, Polsko – Niemieckiej Młodej Filharmonii Dolny Śląsk, Chóru Kameralnego Filharmonii Wrocławskiej i szeregu innych zespołów. Wystąpił na wielu festiwalach m. in. Wratislavia Cantans, Festiwalu Kultury Żydowskiej w Krakowie, Festiwalu Gaude Mater, Silesia Sonans, Legnica Cantat, Festiwalu Moniuszkowskim w Kudowie, Przeglądzie Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu, Festiwalu „Warszawa Singera”, Muzycznym Festiwalu w Łańcucie, Festiwalu „Jazz nad Odrą”, festiwalach w Madrycie, Wiesbaden, Rydze, Nancy, Berlinie i Tallinie. Dyrygował koncertami w filharmoniach w Polsce i za granicą. Współpracuje z Warszawską Operą Kameralną. Występował wielokrotnie w większości krajów europejskich oraz w Chinach. Dokonał wielu prawykonań m. in. Mszy Polskiej i Oratorium Pieśń Świata H.F. Tabęckiego. Na przestrzeni lat 2017-2020 dokonał szeregu prawykonań oper Stanisława Moniuszki  w wersjach oryginalnych: „Die Schweizerhuette” /Warszawska Opera Kameralna/, „Karmaniol, czyli Francuzi lubią żartować”/56. Międzynarodowy Festiwal Moniuszkowski w Kudowie-Zdroju/,  „Nowy Don Kiszot, czyli sto szaleństw”/55. MFM Kudowa, Akademia Muzyczna we Wrocławiu, WOK/, „Nocleg w Apeninach”/WOK/, „Ideał, czyli Nowe Precjoza”/57. MFM Kudowa/ oraz „Loteria” /58. MFM Kudowa/.

Zrealizował nagrania dla firm fonograficznych, rozgłośni radiowych i telewizyjnych w kraju i za granicą. Współpracował przy realizacji filmów: „Seszele”, w reż. B. Lindy, „Deszczowy żołnierz” i „Wygrany” w reż. W. Saniewskiego oraz kilku innych. Był wielokrotnie jurorem konkursów wykonawczych i kompozytorskich. Twórca i dyrektor artystyczny wrocławskich Wieczorów Tumskich, Koncertów Hawdalowych, Dolnośląskich Koncertów Hawdalowych oraz, wraz z Karoliną Szykier – Koszucką, Festiwalu Kultury Żydowskiej SIMCHA. Dyrektor artystyczny Międzynarodowego Festiwalu Moniuszkowskiego w Kudowie-Zdroju. Inicjator powstania w Kudowie Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Andrzeja Hiolskiego oraz Sesji Moniuszkowskiej. Członek Rady Artystycznej „Sinfonii Iuventus”. Autor widowiska „Koniec wieku – spotkanie kultur”. Współpracował przy realizacji wielkich widowisk m. in.: Anioły Europy, Misterium Iniquitatis, Requiem Pro Pace, Imiona wolności. We wrocławskiej Dzielnicy Wzajemnego Szacunku powołał do życia cykl „Biblia i Muzyka”, zainicjował warsztaty „Śpiewaj z rabinem, pastorem i księdzem”, założył ponadto dyskusyjny Salon Dzielnicy Wzajemnego Szacunku. Dyrektor artystyczny Fundacji PRO ARTE, dyrektor Agencji Artystycznej Art & Business Direction, przewodniczący zarządu Fundacji „Dzielnica Wzajemnego Szacunku Czterech Wyznań”, wiceprezes zarządu i dyrektor artystyczny Fundacji „PRO ARTE 2002”

01.08 | wtorek 20:00

Tradycje bez granic

koncert: SHUM DAVAR (Praga, Czechy)

Aliaksandr Yasinski – bajan

Erik Kadlíček – skrzypce

Emil Novotny – kontrabas

Daniel Kundrák – gitara

Shum Davar (דבר שום) to międzynarodowy zespół z siedzibą w Pradze, złożony z muzyków z Białorusi, Gruzji, Czech i Moraw. Zespół istnieje na scenie od 2013 roku, gra głównie pieśni ludowe i ludowe żydowskie, romskie, wschodnioeuropejskie i kaukaskie. Tradycyjny repertuar zespołu uzupełniają również autorskie kompozycje akordeonisty Aliaksandr Yasinski. Mają na swoim koncie trzy albumy – Lieben (2016), Tbilisi (2017) i Folklore Fusions (2020). 

Wiosną 2022 roku wydali singiel Tribute to Ukraine, będący przeróbką ukraińskich piosenek Čorny Rilla i Svaľava Kazačok, którymi nawoływali do wytrwałego wspierania ruchu oporu przeciwko tyranom rządzącym współczesną Rosją i Białorusią.

Aliaksandr Yasinski jest białoruskim akordeonistą (bajan, akordeon guzikowy), kompozytorem i aranżerem, między innymi współzałożycielem zespołu Shum Davar. Wprowadza do swojego repertuaru pieśni oryginalne i pieśni ludowe, zwłaszcza wschodniosłowiańskie i bałkańskie. Jego muzykalność i temperament znajduje również zastosowanie w pieśniach klezmerskich.

02.08 | środa 20:00

Muzyka ukraińskich Karpat

koncert: HUDAKI VILLAGE BAND (Ukraina)

Kateryna Yarynych – wokal

Olga Senynets – wokal, ütögardon

Vasyl Rushchak – perkusja

Mykhailo Shutko – wokal, skrzypce

Yuri Bukovynets –  klarnet, taragot, flety

Volodymyr Korolenko – cymbały

Vitaliy Kovach – wokal, gitara, ütögardon

Serhiy Kovach – akordeon, plonka

Volodymyr Tishler – kontrabas

Tych dziewięciu wiejskich muzykantów z ukraińsko-rumuńskiego pogranicza Zakarpacia występuje razem od 2001 roku, w niezmienionym składzie od 2008 roku. HUDAKI to bez wątpienia najbardziej niezależna formacja folkowa na Ukrainie.

Aktualny repertuar koncertowy Hudaków odzwierciedla zróżnicowanie etniczne ukraińskich Karpat: wyraźnie widać wpływy Rusinów, Hucułów, Romów, Węgrów, Rumunów i Żydów. Prace nad najnowszą płytą „Yo!” a tworzenie nowego programu trwało łącznie ponad pięć lat. Stąd też tytuł z miejscowej gwary, który można by przetłumaczyć jako “Yes, finally!’’, czyli „Tak, wreszcie!’’

Każdy z muzyków postrzegany jest również na scenie jako indywidualna postać i solista. Największym atutem Hudaki jest autentyczność muzyków i śpiewaków. Ponadto, od kilku lat współpracują z czołowymi artystami ukraińskimi: szkolenia wokalne i aranżacje muzyczne z kijowską etnografką Anną Ohrimchuk (od 2013); produkcja wideo z reżyserką z Kijowa Anną Buryachkovą (2017); kostiumy Lesi Patoka, Kijów (2018).

W ramach produkcji „Yo!” w styczniu 2018 roku ukazała się płyta CD pod tym samym tytułem, a także 16-minutowy, wielokrotnie nagradzany teledysk „Rekity” (https://youtu.be/OsvJD5XBxrs). Wcześniej zespół wydał jeszcze cztery inne płyty, większość została wyprzedana.

Colin Bass, angielski muzyk, wielokrotnie nagradzany producent muzyczny i autor tekstów, jeden z pionierów międzynarodowej sceny worldmusic, o nagraniach „Yo!” (listopad 2017): 

„Więc mój werdykt brzmi: to jest bardzo dobre! Występy są porywające i brzmią pewnie. Istnieje duża różnorodność nastrojów. Jest bardzo dobrze nagrany. Jest właściwie bardzo dobrze zmiksowany w określony sposób, przez co rozumiem, że każdy element jest wyraźnie słyszalny”. 

Phill Pukharev, krytyk muzyczny dla Karabas live, wiodącej ukraińskiej internetowej platformy muzycznej (marzec 2018):

„Słyszałem już wcześniej o Hudaki Village Band, ale nie zwracałem na nich większej uwagi. Ze wstydem przyznaję, że wziąłem ich za kolejny zespół, który wnosi na scenę tradycyjną ukraińską muzykę w stylu sowieckiego kiczu. Później zdałem sobie sprawę, że to jest nasz Buena Vista Social Club! To wspaniale, że ktoś wpadł na pomysł, aby przenieść tę archaiczną muzykę z jej rodowego środowiska do dzisiejszego świata migracji zarobkowej. Oto mamy, prawdziwy ukraiński folk, bez sztuczności i fałszywej estetyzacji”.

Bandbio Jürgen Kräftner, austriacki emigrant i muzyk, założył zespół w 2001 roku wspólnie z dwoma muzykami weselnymi Vasyl Rushchak i Mykhailo Shutko z Nyzhne Selyshche. Od początku do grupy dołączyła wokalistka barowa Katya Yarynych oraz (wówczas 11-letnia) Olga Senynets i były basista rockowy Volodia Tishler. Później poznali wirtuoza cymbały Volodia Korolenko oraz dwóch wybitnych muzyków ze wsi Serhiy Kovach i jego syna Vitaliy. Od 2008 roku skład zespołu nie uległ zmianie. Hudaki początkowo prezentowali się jako zespół Maramures, niezwiązany tak naprawdę z Ukrainą. Dopiero po rewolucji na Majdanie w 2014 roku, kiedy to muzycy grali przed protestującymi i policją, Hudaki zaczęli demonstrować swoją przynależność do wolnej, otwartej na świat Ukrainy. Nie zmienia to jednak ich silnej tożsamości lokalnej. Jedną z głównych cech kultury tych górskich wiosek jest mieszanka humoru i uporu, którą można wyczuć, usłyszeć i zobaczyć w występach zespołu i niezwykłym stroju.

Grupa występowała na kilkudziesięciu festiwalach w Europie, m.in. Sziget Festival w Budapeszcie, Fusion, Bardentreffen i TFF Rudolstadt w Niemczech, KlezMore w Wiedniu, Notes d’Equinoxes Delemont i Festival des 5 Continents w Szwajcarii, Respect-Prague, Balkan Trafik Bruksela, Les Suds Arles we Francji, Mazurki w Warszawie i wiele innych. W 2021 roku Hudaki Village Band został wybrany do oficjalnego programu pokazowego WOMEX w Porto i wystąpił na festiwalu PIN-Conference w Skopje w północnej Macedonii. 

03.08 | czwartek 20:00

Hustle & Bustle 

koncert: BESTER QUARTET

Jarosław Bester – akordeon

Dawid Lubowicz – skrzypce, mandolina

Maciej Adamczak – kontrabas

Ryszard Pałka – perkusja, wibrafon

Zespół Bester Quartet jest rozpoznawalny poprzez swój wirtuozerski i odważny artystycznie repertuar, zawsze odbierany w kategoriach muzyki najwyższej klasy, koncertował w wielu prestiżowych miejscach na świecie. Od 1997 roku filar awangardowego projektu Radical Jewish Culture i jedna z najbardziej uznanych grup muzycznego nurtu New Jewish Renaissance. 

Koncert „Hustle & Bustle – muzyczna podróż z okazji 25-lecia zespołu Bester Quartet” inspirowany jest kulturą żydowską, w szczególności muzyką Żydów aszkenazyjskich, spaja w sobie wiele różnych wpływów pochodzących z różnych kultur muzycznych całego świata. Słyszalne są echa ludowej muzyki włoskiej, bułgarskiej czy też ukraińskiej. Przenosi ona i spaja elementy melodyki oraz energetyki pochodzące z głęboko zakorzenionej tradycji argentyńskiego tanga, które w sposób wręcz naturalny połączone są z wrażliwością i kunsztem kompozytorskim Astora Piazzolli, będącego wielkim natchnieniem dla lidera zespołu. Ostatnim, a zarazem niezwykle ważnym czynnikiem jest wykonanie oraz interpretacja poszczególnych kompozycji, które poprzez polską duszę artystyczną muzyków prezentujących ten materiał zamykają go w swojej niepowtarzalnej konwencji i stylu Bester Quartet.

Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmian w programie Festiwalu.